2012. augusztus 6., hétfő

Mesék születése



Mira már tündérmesékre, varázslatra vágyik, és egy-egy történetet szívesen meghallgat újra meg újra. Ő már észreveszi, ha valami nem úgy hangzik el, ahogy előzőleg. Ezért először MP3-ra mondtam a meséket, majd leírtam, és illusztráltam. Készíteni akartam egy mesekönyvet a lányaimnak, amiből a család bármelyik tagja megelevenítheti a történeteket. Ezt követően néhány kisgyerekes barátnőmnek megmutattam a „kéziratot”, és felbuzdulva a pozitív visszajelzésen, nemcsak egy mesekönyvet készítettem a kiadóval, hanem többet.
A történetek nem teljesen tudatosan születtek, de utólag látom, hogy a tudatalattim jól irányított. Nem akartam harcolós rémségeket írni. Nem vágytam arra, hogy boszorkányoktól, sárkányoktól rettegjenek a gyerekeim, és mindazok, akik olvassák a meséket. Izgalmat, csodát szerettem volna csempészni a mesékbe, hogy valóban kalandot jelentsenek a kicsiknek, hiszen ők a fantáziájukban megjelenő dolgokat is gyakran valóságnak élik meg.
A kicsi gyerekek fokozatosan próbálgatják az önálló létezést. Nézegetik saját erejüket, tudásukat, és ha nem boldogulnak, akkor jó esetben segítséget kérnek a szüleiktől, a felnőttektől. A mesékben Panni segít a különböző szereplőknek, de ha elakad, akkor a varázsvirágjához fordul. A virág minden szirma más „titkot rejt”. Szinte reflexből választottam az egyes szirmok tulajdonságait, ahogyan a színüket is, utólag átgondolva mégis úgy látom, hogy az óvodás, kisiskolás gyermek félelmeit segít feloldani. A legtöbb szülő már szembesült azzal, hogy csemetéje fél a sötétben. Pannival az sosem történhet meg, hiszen, ha megdörzsöli a virágján a citromsárga szirmot, akkor az azonnal világítani kezd.
Sokszor próbálgatják a gyerekek az erejüket is, és alig várják, hogy bizonyos dolgokat fel tudjanak emelni, arrébb tudjanak tolni, stb. Panni erejét a piros virágszirom növeli meg. Sziklákat tud eltolni, sárkányokat képes legyőzni a szirom ereje által.
Vajon mire van még szüksége egy gyermeknek? Szeretetre. Hiszen ez az alapja mindennek. A rózsaszín szirom szeretetet ad, de erre sose lesz szüksége Panninak, mert megkapja ezt az érzést a körülötte lévőktől. Viszont fokozza a biztonságérzetét az a tudat, hogy bármilyen haragos lényt szeretettel tud megtölteni, ha megdörzsöli a rózsaszín virágszirmot.
A mesék világában azonban nem elég ez a három dolog, ott szükség van a varázslatra, a mágiára, illetve ennek a feloldására is. Ebben a lila szirom segít. Ha pedig nem akarja Panni a varázslatot használni, például egy fagyos, hideg helyzetben, akkor egyszerűbben is tud meleget „csinálni”, még pedig úgy, ha megdörzsöli a narancssárga szirmot.
A virág elrepíti a mesék világába a kislányt, segíti a történetek közben, majd a végén hazajutatja. Megmarad a biztonság, amellett hogy megjelenik a csoda, a varázslat, az izgalom is. Szerencsére nekünk itthon volt egy hasonló virágunk, aminek segítségével nagyon sok történetet megeleveníthettünk. Mira napokig Panni volt, és a virágjával a kezében rohangált, ha boszorkányosat játszott, akkor meg kellett dörzsölnöm nekem is a lila szirmot. Ha valamihez gyenge voltam, jött a piros szirom, és még hosszan sorolhatnám. Lányom szereti ezeket a meséket, és bízom benne, hogy más gyerekek is élvezik Panni kalandjait. aki még nem ismeri a történeteket, az figyelje a blogomat, mert ízelítőül teszek fel majd néhány mesét!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése